Enhanced Ecommerce a nové možnosti v oblasti segmentace

Enhanced Ecommerce a nové možnosti v oblasti segmentace

Pokud podnikáte v online prostoru, pravděpodobně přitom pravidelně sledujete například i údaje o tom, kolik lidí navštěvuje váš eshop, případně z jakého zdroje k vám tito lidé přicházejí (a pokud náhodou ne, tak byste měli začít!). Znáte ale jejich přesné chování v samotném nákupním procesu? Google Analytics s implementovaným Enhanced Ecommerce (rozšířený ecommerce) vám pomůže získat detailní informace o tom, jak se chovají návštěvníci vašeho eshopu při nakupování. Dokáže přitom zjistit, jaké produkty si vaši zákazníci nejčastěji přidávají do nákupního košíku, nebo který produkt si během své návštěvy na webu nejvíce prohlíželi. Google Analytics Enhanced Ecommerce už patří do nové generace sledování, která pomáhá majitelům eshopů sledovat jednotlivé kroky nakupujících.

Segmentace pomocí Enhanced Ecommerce

Zapnutím a implementací Enhanced Ecommerce v Google Analytics se provozovatelům eshopů otevírá množství nových možností, jak lépe sledovat výkonnost jejich elektronického obchodu. Jednou z zajímavých možností je i oblast segmentace. Data shromážděná pomocí Enhanced Ecommerce lze použít při vytváření různých segmentů z uživatelů založených například na nákupním chování, opuštění košíku a dalších. Všechny tyto údaje se následně dají použít na vytvoření remarketingových publií pro přesnější cílení jednotlivých kampaní.

Reporty „Nákupní chování“ (Shopping Behaviour) a „Chování v nákupním košíku“ (Checkout Behaviour)

V těchto případech se jedná o funnely, které zobrazují trasy, po kterých procházejí návštěvníci vaší webové stránky. Uvedené reporty lze najít v sekci Konverze – Ecommerce. V rámci reportu s označením „Shopping Behaviour“ můžete získávat informace o nákupním chování návštěvníků vašeho webu až po samotnou realizaci transakce. Report s označením „Checkout Behaviour“ zase slouží na sledování cesty zákazníka v nákupním košíku, přičemž získáváte podrobnější přehled o tom, jaké procento návštěvníků opustí nákupní košík v jeho jednotlivých částech. Tyto údaje pomáhají optimalizovat průchodnost návštěvníka přes nákupní košík a zvyšovat počet dokončených transakcí.

Segmenty

Oba zmíněné reporty obsahují několik skrytých tlačítek, přes která můžete vytvořit několik typů Enhanced Ecommerce segmentů. Níže přiložený obrázek graficky zobrazuje možnosti vytvoření a práce v jednotlivých segmentech.

  • Kliknutím na modrý sloupec – vytvoříte segment, který obsahuje všechny návštěvy, které se dostaly až do zvoleného kroku.
  • Kliknutím na červenou šipku – získáte informace o návštěvnících, kteří opustili nákupní proces ve zvoleném kroku.
  • Kliknutím na horní část modrého sloupce – získáte informace o části návštěv ze zvoleného kroku. Jde o návštěvy, které vstoupily přímo do zvoleného kroku a nepředcházely jim žádné předchozí kroky. V případě, že byste chtěli segmentovat všechny návštěvy v daném kroku, je potřeba kliknout na dolní část sloupce.

V rámci Analýzy nákupního chování návštěvníků se v praxi často využívá segment, ve kterém lze vidět ty návštěvníky, kteří si už přidali vybraný produkt do svého nákupního košíku, nákup však i přesto nedokončili. Pro vytvoření tohoto segmentu stačí jednoduše kliknout na červenou šipku v kroku s návštěvami, které si přidaly produkt. Následně se vám zobrazí okno, ve kterém si můžete vytvořený segment pojmenovat, zvolíte si jednu z možností výběru dat a kliknete na tlačítko s označením potvrdit.

Stejným způsobem si můžete vytvořit segmenty i v rámci Analýzy nákupního košíku, kdy dokážete segmentovat návštěvníky, kteří odešli z konkrétního kroku v nákupním košíku.

Enhanced Ecommerce je ideálním řešením pro všechny eshopy bez ohledu na jejich velikost.

Enhanced Ecommerce vám otevírá nové možnosti v oblasti segmentace, kterou dokážete využít nejen na remarketing publií nebo optimalizaci webu. Kromě zmíněných reportů a segmentace vám pomáhá získat důležité informace o popularitě vašich produktů, míře přidávání a vybírání produktů z nákupního košíku, celkovou úspěšnost vašeho produktového portfolia, výkonnost jednotlivých produktových kategorií a další údaje, jejichž cílem je zvýšení výkonnosti ehopu. Požadovaný efekt dosáhnete správnou implementací Enhanced Ecommerce, s čímž vám rádi pomůžeme. 

Pokud vás téma zaujalo, neváhejte nás kontaktovat. Rádi vám poradíme.

Přečtěte si také

Konzultace zdarma

S čím byste potřebovali pomoci?

Vyberte všechny možnosti, které se vás týkají

Potřebujete ještě s něčím pomoci?

Vyberte si další oblast

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulář byl úspěšně odeslán.