Marketing na sociálních sítích může být přínosem pro maloobchodní značky v každé fázi prodejního trychtýře. Zjistěte, jak začít prodávat a budovat vztahy se zákazníky na sociálních sítích.
Hledáte důvody proč je důležité rozšiřovat svůj marketing i na sociálních sítích, i když máte maloobchodní značku?
Prvním důvodem může být fakt, že téměř tři čtvrtiny ( 74,8 % ) světové populace starší než 12 let používá alespoň jednu sociální síť. To je více než 4,6 miliardy lidí, přičemž před deseti lety to bylo 1,5 miliardy.
Sociální sítě v dnešní době nenabízejí jen kontakt s blízkými osobami, které znáte, ale můžete poznávat nové lidi, sledovat nové trendy a značky, nebo se bavit. Pokud si stále myslíte, že sociální sítě nejsou pro vás to pravé, tak by vás mohl přesvědčit druhý fakt a tím je, že téměř čtvrtina ( 23 % ) uživatelů sociálních médií sleduje značku nebo společnost, od které už nakupují a 21,5 % sleduje společnosti a značky, od kterých uvažují o nákupu.
Pro vás jako prodejce s maloobchodní značkou tak otevírá sociální obchod novou cestu k prodeji. To však není jediný vliv sociálních médií na maloobchodní značky. Sociální marketing může být přínosem pro maloobchodníky v každé fázi prodejního trychtýře.
Podívejme se tedy blíže, jak byste jako maloobchodník mohli využít sociální sítě na budování své značky a zvyšování prodeje.
Jak používat marketing sociálních sítí pro maloobchod, abyste získali větší prodej
1. Považujte sociální média za součást svého prodejního trychtýře
Sociální média jsou přirozeným místem, kde si lidé dělají předběžný průzkum, když uvažují o koupi. Více než čtvrtina uživatelů sociálních sítí využívá sociální platformy jako „inspiraci pro věci, které je třeba dělat a nakupovat“. Dalších 26,3 % využívá sociální sítě na „hledání produktů k nákupu“.
Menší sociální sítě jsou čím dál důležitějším způsobem, jak vyplnit váš trychtýř. TikTok , Pinterest a Snapchat zaznamenaly minulý rok masivní zvýšení vnímané efektivity.
Každá sociální platforma nabízí různé nástroje a možnosti na spojení s vaším publikem a naplnění vašeho prodejního trychtýře, od potenciálních zákazníků až po prodej. A když už mluvíme o prodeji…
2. Nastavte nativní řešení sociálního obchodu
Ve světovém měřítku je sociální obchod odvětvím za půl bilionu dolarů. Jen v rámci Spojených států eMarketer předpovídá v roce 2022 tržby ze sociálního obchodu ve výši 45,74 bilionu dolarů , což je nárůst o 24,9 % ve srovnání s předchozím rokem.
Nativní řešení sociálního obchodu usnadňují uživatelům sociálních sítí nakupování od vaší maloobchodní značky, často bez toho, aby museli opustit sociální platformu. A téměř polovina uživatelů sociálních médií tak už učinila. Ve skutečnosti 34 % uživatelů sociálních médií uskutečnilo nákup jen přes Facebook.
3. Využijte svou přítomnost na sociálních sítích na zákaznické služby
Sociální zákaznický servis je pro značky čím dál důležitější. 59 % respondentů průzkumu Hootsuite Social Trends 2022 uvedlo, že sociální péče o zákazníky se pro jejich organizaci zvýšila.
Sociální zprávy nahradily telefonní hovory při mnoha interakcích s maloobchodními společnostmi. 64 % lidí uvedlo, že by raději firmě poslali zprávu, než by jim zavolali telefonicky. A 69 % uživatelů Facebooku v USA uvedlo, že díky možnosti posílat zprávy firmě se cítí jistěji o značce.
Gartner předpovídá , že do roku 2023 bude více než 60 % všech zákaznických služeb vyřešeno prostřednictvím digitálních nebo samoobslužných kanálů, jako jsou sociální zprávy a chat.
A nejde jen o důvěru v značku. 60 % uživatelů internetu tvrdí, že špatný zákaznický servis je problémem při nákupu online. Šanci zazářit tu nabízejí zejména sociální sítě pro malé prodejce. Vynikající zákaznický servis odstraňuje překážky nákupu.
Rychlé reakce mohou být kritickým faktorem při rozhodování o koupi. Takže stojí za to investovat nějaký čas a peníze, abyste získali správné sociální média pro maloobchodní zákaznický servis. Pomoci vám mohou chatboty a nástroje na správu vaší sociální schránky.
4. Práce s influencery
Jedním z nejlepších způsobů, jak se spojit se svým publikem online, je najít existující komunity relevantní pro vaši značku nebo vaše produkty či služby. Influenceri mohou být vaší cestou.
Proč oslovit influencera? Mají silné spojení s těmito existujícími specializovanými komunitami a vysokou úroveň důvěry ze strany jejich následovníků. Mohou rozšířit dosah vaší maloobchodní značky na uživatele sociálních sítí, kteří jsou s největší pravděpodobností vašimi nejlepšími zákazníky. Ve skutečnosti 84 % spotřebitelů tvrdí, že by si koupili, vyzkoušeli nebo doporučili produkt přátelům a rodině na základě relevantního obsahu ovlivňujícího obsah.
Výzkum od společnosti Meta ukazuje, že při kampaních kombinujících reklamy ovlivňovatelů s běžnými reklamami na sociálních sítích je o 85 % pravděpodobnější, že lidé přidají produkty do nákupního košíku.
5. Inzerujte svému cílovému publiku
Dalším způsobem, jak laserově zaměřit své úsilí v oblasti sociálních sítí, je tvořit reklamu na sociálních sítích, které jsou zaměřeny přímo na vašeho ideálního zákazníka.
Toto je jedna z hlavních výhod sociálních médií pro maloobchodní značky. Tradiční tisková nebo televizní reklamní kampaň staví vaši reklamu před mnoho lidí, kteří nemají o vaše produkty zájem. Na sociálních sítích však můžete maximalizovat své výdaje na reklamu tak, že své reklamy zaměříte na lidi, kteří s největší pravděpodobností uskuteční konverzi.
Takže místo nakupování médií na základě celkové demografické základny publikace se můžete zaměřit na uživatele sociálních médií na základě demografických údajů, online chování, existujících spojení s vaší značkou, polohy, jazyka a mnohem více.
Prvním krokem je úplně přesně pochopit, kdo je vaše cílová skupina. Sociální sítě mohou pomoci i v tomto směru, protože jsou vynikajícím nástrojem na průzkum publika.
Když zjistíte, kdo je vaše publikum, můžete určit nejlepší strategii, která bude v souladu s cíli vaší značky.
Chcete konkrétní zaměření na zvýšení prodeje vaší maloobchodní značky? Není problém. Můžete si vybrat konverzní reklamní cíle, při kterých platíte jen za akci. Můžete si také zvolit cíle reklamy