10 tipů na maximalizaci PPC při malém rozpočtu

10 tipů na maximalizaci PPC při malém rozpočtu

Příliš často se setkáváme s PPC účty s malým rozpočtem, které se snaží konkurovat velkým konkurentům s vysokými výdaji. Jejich účty většinou nedosahují návratnosti investic a jejich databáze jsou tak malé, že shromažďování jakýchkoliv užitečných údajů si vyžaduje množství času a peněz. Níže uvádíme několik tipů na optimalizaci PPC kampaní s nižším rozpočtem, abyste maximalizovali své šance na dosažení ROI.

Tip #1 – Stanovte si cíle

Je naprosto kritické pochopit a stanovit si své PPC cíle. Často se setkáváme s majiteli firem, kteří nemají stanovené cíle pro své PPC kampaně nebo vstupní stránky. Najděte si čas na prozkoumání a rozhodnutí o tom, jaký je váš konečný cíl PPC a co je cílem vaší vstupní stránky. Aby jste to zjistili, zde je otázka, kterou klademe všem našim klientům: „Co vám přinese peníze nejrychleji? Telefonické hovory, vyplňování formulářů, stahování, nákupy atd.?“

Tip #2 – Držte se jedné sítě (nejlépe vyhledávání)

Při používání služby Google AdWords se vaše reklamy mohou zobrazovat ve Vyhledávací síti nebo v Reklamní síti. Zaměření se na jednu zabrání příliš nízkému rozložení vašeho rozpočtu s průměrnými výsledky v obou sítích.

Tip #3 – Zbavte se toho co nefunguje

Pokud už máte účet AdWords, zkontrolujte svá klíčová slova a zjistěte, co funguje a co ne. Některá klíčová slova mohou generovat určité příjmy, ale stále nejsou zisková a je potřeba je odstranit. Pokud jste jim dali šanci a stále nefungovala, je čas nechat je jít. Nechcete utrácet cenný rozpočet na klíčová slova s nízkým výkonem, když tyto peníze můžete utratit na klíčová slova s vyšším výkonem. Naučte se rozhodovat a soustředit se na to, co funguje.

Tip #4 –  Stanovte si priority a omezte svá klíčová slova

Čím více klíčových slov máte, tím více času budete muset strávit sledováním jejich výkonu. Příliš mnoho klíčových slov také zvyšuje riziko příliš rychlého vyčerpání rozpočtu. Zkontrolujte si svůj účet a upřednostněte klíčová slova podle toho, co je nejdůležitější a co vám přinese nejlepší návratnost. Pokud nabízíte různorodé množství produktů/služeb, nepropagujte je všechny najednou. Provozování kampaní s malým rozpočtem a velkým počtem klíčových slov na pokrytí všech vašich produktů/služeb vás vede k neúspěchu. Začněte s nejdůležitějšími klíčovými slovy a spusťte testy. Věnujte pozornost údajům a disciplinujte se, abyste své kampaně postupně rozšiřovali. Mějte na paměti, kvalita před kvantitou.

Tip #5 – Sledujte své hledané výrazy 

Podívejte se na přehled hledaných výrazů a věnujte pozornost tomu, co uživatelé ve skutečnosti zadávají do Google při klikání na vaše reklamy. Pomocí tohoto přehledu můžete přidat do seznamu vylučující klíčová slova a odfiltrovat nechtěnou návštěvnost, která vás stojí peníze. Tento přehled můžete použít i na přidání nových výkonných klíčových slov, která možná nemáte ve svých existujících kampaních.

Tip #6 –  Nebuďte Ego Bidder

Nenastavujte vysoké nabídky jen proto, abyste byli #1. Nabízení cen za nejvyšší pozici nemusí nutně vést k většímu počtu konverzí nebo zvýšení vašich šancí na návratnost. Nabízení cen na získání nejvyšších pozic reklamy pro konkrétní klíčová slova může být úplným plýtváním rozpočtem a může snížit vaše výnosy. Mnohokrát jsme se setkali s tím, že zůstávání okolo pozice 3-4 přinese nejvyšší návratnost. Nedovolte, aby vaše ego dostalo to nejlepší z vás. Nabízejte na základě údajů, ne svého ega.

Tip #7 –  Vždy využívejte značkovou kampaň

Všechny kampaně fungují jinak, ale značkové kampaně mají obvykle nejvyšší míry konverze. Je to především kvůli známosti značky. I když jste si nevytvořili přítomnost značky, vždy se vyplatí věnovat čas a peníze na značkovou kampaň pro vaše značkové výrazy. Jak roste vaše online přítomnost, roste i vaše značka. Uvidíte, že vaše zobrazení budou časem růst a uživatelé s větší pravděpodobností rozpoznají vaši značku a budou s vámi obchodovat.

Tip #8 –  Najděte optimální čas dne/týdne

Pomocí přehledu ve službě Google AdWords najdete nejziskovější časy během dne a také dny v týdnu. Vytvořte si vlastní plán reklam, abyste mohli odstranit zbytečné výdaje během nepárových hodin dne nebo dnů v týdnu se slabým výkonem. Pokud váš cíl PPC zahrnuje telefonické hovory, ujistěte se, že zobrazujete reklamy jen tehdy, když je někdo k dispozici, aby odpověděl na telefon. Můžete také přidat kladné nebo záporné úpravy cenových nabídek pro hlavní nebo pomalé hodiny dne.

Tip #9 –  Jděte na to lokálně

Pokud máte spuštěnou národní kampaň a nedosahujete dostatečného podílu zobrazení, zkuste do svých klíčových slov přidat geografické značky. Vytvořením klíčových slov specifických pro danou polohu budete stále moci zvyšovat kvalitní návštěvnost a s největší pravděpodobností skončíte s levnější CPC (cenou za kliknutí). Budete překvapeni, kolik lidí hledá národní produkty/služby, přičemž ve vyhledávání je zahrnuta i jejich poloha.

Tip #10 –  Maximalizujte si svou pozici

Pokud chcete, aby se vaše reklama zobrazovala na první stránce Google, první věc, kterou musíte udělat, je maximalizovat vaši pozici. Čím více místa na stránce držíte, tím je pravděpodobnější, že lidé uvidí vaši reklamu a kliknou na ni. Ujistěte se, že používáte rozšíření služby AdWords a cokoliv jiného, co pomůže vašim reklamám vyniknout a zlepšit CTR (míru prokliknutí). Vytvořte odkazy na podstránky, rozšíření o telefonické funkce, rozšíření umístění atd. Pokud použijete rozšíření reklamy, můžete zvýšit své šance na zobrazení na prvních 3 pozicích reklamy. Využijte rozšíření, které fungují pro vás a vaše obchodní cíle.

PPC reklamy přicházejí ve všech tvarech a velikostech. Vždy se ujistěte, že přizpůsobujete své strategie na základě vašich PPC cílů. Doufáme, že výše uvedené tipy vám pomohou získat výhodu nad vaší konkurencí s vysokými výdaji.

Potřebujete pomoc s maximalizací PPC i při malém rozpočtu?

Kontaktujte nás na sales@ui42.com  

 

Přečtěte si také

Konzultace zdarma

S čím byste potřebovali pomoci?

Vyberte všechny možnosti, které se vás týkají

Potřebujete ještě s něčím pomoci?

Vyberte si další oblast

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulář byl úspěšně odeslán.