Jak podnítit k vyšší interakci na webu nebo v aplikaci? Vyzkoušejte gamifikaci.

Gamifikace je jednou z mnoha strategií, jak získat a udržet zájem uživatele na webové stránce. Evokuje ve vás tento pojem hru? Ve skutečnosti, nejste vůbec daleko od pravdy. Důvod, proč jsme do gamifikace zabředli má ovšem o něco hlubší smysl, než je jen prvoplánová zábava. Gamifikace online zvyšuje zájem, interakci, čas strávený na stránce nebo v aplikaci a dokonce i konverze.

Jak podnítit k vyšší interakci na webu nebo v aplikaci? Vyzkoušejte gamifikaci.

Jak podnítit k vyšší interakci na webu nebo v aplikaci? Vyzkoušejte gamifikaci.

Gamifikace je jednou z mnoha strategií, jak získat a udržet zájem uživatele na webové stránce. Evokuje ve vás tento pojem hru? Ve skutečnosti, nejste vůbec daleko od pravdy. Důvod, proč jsme do gamifikace zabředli má ovšem o něco hlubší smysl, než je jen prvoplánová zábava. Gamifikace online zvyšuje zájem, interakci, čas strávený na stránce nebo v aplikaci a dokonce i konverze.

Jak podnítit k vyšší interakci na webu nebo v aplikaci? Vyzkoušejte gamifikaci.

Co je gamifikace?

Gamifikace představuje aplikaci herních a zábavných principů do prostředí, které neslouží výhradně pro tyto účely. Příkladem je vzdělávání, HR, marketing, finanční sektor, sociální sítě, věda a výzkum nebo obchod. Jednoduše kdekoliv, kde prvky hry a zábavy dokážou dosáhnout cíl, který sledujeme.

Jaké jsou prvky gamifikace? 

Určitě jste se s nimi setkali v několika výše jmenovaných prostředích. Pokud se vzděláváte online pomocí nějaké aplikace, je celkem možné, že překonáváte nějaké úrovně nebo sbíráte body. 

Průkopníkem této taktiky je známá aplikace Duolingo, kde zelená sova doprovází výuku jazyků už více než 500 milionů uživatelů! Podle případové studie a UX výzkumu se potvrdilo, že uživatelé věnují čas vzdělávání se v aplikaci často ne s cílem naučit se něco nového, ale udržet si svou pozici, což je právě důsledek gamifikace. 

Jaké jiné prvky, kromě soutěže tato strategie používá?

  • odměny
  • body
  • úrovně a levely
  • výzvy
  • zpětná vazba a pochvala
  • sociální interakce v rámci komunity
  • kvízy, slevová kola
  • bleskové nabídky
  • a mnohé další

Proč působí gamifikace jako magnet? 

Všechny tyto aktivity, dosahování úrovní a sbírání odměn, zasahují do podvědomí člověka, prostřednictvím psychologie, motivace a ambicí. Podle zdrojů až 89 % uživatelů stráví v rámci aplikace více času, pokud obsahuje prvky gamifikace. A to už je opravdu zajímavé číslo. 

Ještě přesnější vysvětlení zní, že gamifikace využívá mechanismy, které stimulují uvolňování dopaminu v mozku. Jakmile dosáhneme odměnu, na náš účet přibudou nové body nebo postoupíme na další úroveň, náš hypothalamus uvolní neurohormon dopamin a zaplaví nás vlna uspokojení a radosti. A tak stále dokola.

Pocit úspěchu a k tomu třešnička na dortu v podobě odměny, zábava a ráj pro soutěživé povahy a to vše naservírované na zlatém podnosu v rámci sdílení v komunitě. Tomu těžko odolat. A vědí to i nejúspěšnější hráči a známé značky.

Které společnosti využívají gamifikaci online?

Možná vás překvapí informace, že z 2000 celosvětově nejúspěšnějších společností ve světě až 70 % využívá právě prvky gamifikace. Na marketing, nábor nových zaměstnanců, vnitropodnikové aktivity nebo zvýšení sledovaných metrik přímo v aplikaci nebo na webu. Které z nich, kromě populárního Duolinga, z ní dokázaly online vytěžit maximum? 

Interland od Google 

Interland je skvělý počin přímo z dílny giganta Google, jehož cílem je pomocí interaktivních prvků, hádanek a her vzdělávat o nástrahách a bezpečnosti na internetu. Plusové body má hned za to, že je vytvořený primárně pro děti, které se tak mohou hravou formou naučit, jak se v online prostředí chovat a chránit.

Playspent pro finanční gramotnost 

Sice opět vzdělávací platforma, ale o to ctnostnější message. Playspent spojí gamifikaci, příběhy a emoce. A těch, kteří mají co dělat, aby obrátili v ruce každý jeden dolar nebo euro. Díky namodelovaným situacím dokáže webová stránka edukovat k řešení problémů sociálně slabších vrstev, jejichž členové často čelí ztrátě zaměstnání, nízkým příjmům a neuváženým výdajům nebo neustálému zadlužování.

Running od Adidasu nebo Runkeeper od Asics 

Jsou vám některé výrazy nejasné? Podívejte se na uičkovskou abecedu

Kontaktujte nás

Naša agentúra sa riadi pravidlami a princípmi Férového tendra.

Přečtěte si také

Děkujeme za odběr!
Brzy dostanete náš newsletter.
Ups! Tento email už je registrován
Email už máme v databázi, zkontrolujte si schránku nebo použijte jiný mail
Ups! Tento email je nesprávný
Email nemá správný formát
Ups! Neznámá chyba
Prosím, zkuste to později

Konzultace zdarma

S čím byste potřebovali pomoci?

Vyberte všechny možnosti, které se vás týkají

Potřebujete ještě s něčím pomoci?

Vyberte si další oblast

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulář byl úspěšně odeslán.