PPC

Čo to znamená

PPC je zkratkou pro Pay-Per-Click, je typ internetové reklamy, při kterém platí reklamní zákazník pouze za každý kliknutý odkaz na jeho reklamu.

Viac info

PPC reklamy se obvykle zobrazují na vyhledávačích, sociálních sítích a jiných webových stránkách a jsou založeny na tom, že zákazník platí pouze za ty uživatele, kteří kliknou na jeho reklamu. Obvykle jsou zobrazovány na základě klíčových slov. Pokud uživatel zadá do vyhledávače klíčové slovo, které souvisí s reklamou, zobrazí se mu reklama na vrchu nebo na boku vyhledávače. Cílem PPC reklamy je získat co nejvíce kliků a zároveň zvýšit návštěvnost reklamní stránky. Tato forma reklamy je výhodná, protože se platí jen za kliky, které skutečně někdo provede a ne za počet zobrazení reklamy. To umožňuje přesně sledovat účinnost reklamní kampaně a optimalizovat ji tak, aby dosahovala co nejlepší výsledky.

PPC  reklama na značku e-shopu

Častou obavou inzerování v Google AdWords na klíčová slova obsahující značku inzerenta je, že je to zbytečné. Inzerovat v Google AdWords na vlastní značku se zdá být nelogické. 

Proč platit Googlu za to, že ukáže mou stránku na top pozici, když to dělám bezplatně přes SEO? Důvodů je několik:

  • Jistota, že zákazníci, kteří vás hledají, najdou váš e-shop určitě na prvních pozicích.
  • Placené site-linky pod vaší PPC reklamou si na rozdíl od organických site-linků můžete napsat sami a tak přímo upozornit na vaše aktuální akce.
  • Riziko, že konkurence profituje na reklamě na vaši značku je menší. Méně možností kliknout na konkurenční stránky znamená více zákazníků pro vás.
  • Efektivita komplexních marketingových aktivit s lepší viditelností na Googlu roste. Je velmi pravděpodobné, že lidé, kteří slyšeli vaši značku v rádiu nebo ji viděli na billboardu, ji následně hledají na Google. Pokud pak kliknou na konkurenční odkaz, je to škoda.
  • Množství lidí i přesto, že už znají váš e-shop, vyhledají jeho název přes Google místo toho, aby zadali přímo www.e-shop.sk do vyhledávače. Je to pro ně  pohodlnější. Vliv takovýchto vyhledávání je možné zjistit podle podílu brandových slov z celkové návštěvnosti z Googlu - podíl takovýchto “brandových” slov z celkové organické návštěvnosti může dosáhnout až 50%.

Automatizace PPC kampaní

Typickým příkladem je automatizace PPC kampaní (Google Adwords, Sklik, Heureka, ...).  V návrhu, výrobě a řízení PPC kampaní má smysl automatizovat co nejvíce. Automatizace PPC kampaní šetří čas, peníze (kredit), eliminuje chyby a zároveň zvyšuje výkon kampaní.

Udržování a řízení kampaní je pracné a manuální řízení je z povahy věci chybové. To znamená, že na činnosti, při kterých v případě manuálního řízení používá člověk nějaký algoritmus rozhodování, je rozumné si tento algoritmus sformulovat a zautomatizovat ho.

S automatizací PPC kampaní má smysl začít hned od začátku. Protože i při malých obchodech jde většinou o stovky výrobků a tisíce klíčových slov. Doporučujeme co nejdříve automatizovat řízení cen kliků za jednotlivá slova, cíle a zobrazení (angl. real-time bidding - RTB). Efektivní nástroj na optimální řízení cen pro aukci CPC je slovenský Magic Script, Google AdWords testuje vlastní Smart Bidding.

Kontaktujte nás

Naša agentúra sa riadi pravidlami a princípmi Férového tendra.

 

Děkujeme za odběr!
Čeká vás ještě jeden krok. Klikněte na potvrzovací odkaz, který máte v e-mailu.
Ups! Tento email už je registrován
Email už máme v databázi, zkontrolujte si schránku nebo použijte jiný mail
Ups! Tento email je nesprávný
Email nemá správný formát
Ups! Neznámá chyba
Prosím, zkuste to později