Google Engage: Použitelnost webové stránky jako součást úspěšné kampaně

Google Engage: Použitelnost webové stránky jako součást úspěšné kampaně

Dne 20.6.2012 se v Bratislavě konalo první setkání Google Engage pro agentury s podtitulem "Reklamní řešení Google jako příležitost pro Vaši agenturu."

Martin Krupa z ui42 přednášel na setkání o tom, jak je usability webové stránky důležitou součástí úspěšné kampaně. Přednáška byla doplňkem k bohatému programu o novinkách a číslech pro online agentury z Google Slovensko, který právě oslavili 1.narozeniny.

Usability? Na co?

Cílem kampaní, které jsou výsledkem online marketingu, je obvykle přivést správného návštěvníka na webovou stránku za dobrou cenu. Pokud je web nepoužitelný a návštěvníci přijdou na web zbytečně, bez toho, aby realizovali žádanou aktivitu, například nakoupili, jsou to vyhozené peníze. Takže i nejlepší online marketingová kampaň bez dobrého webu může být marná.

Usability nebo použitelnost webů je jednou z možností jak web zlepšit tak, aby návštěvníci dosáhli svého cíle na webu. Nebo jak říkáme ve slangu - aby "skonvertovali." Zvýšení konverzí a snížení bounce rate jsou často výsledkem dobře použitelného webu. Úvod, motivace a zkušenosti z více než 15-leté praxe s vývojem webů a více než 5-letého testování použitelnosti byly předmětem přednášky, která je díky Google Slovensko dostupná i online (doporučuji sekvenci od 21 min.):

19% reklamy na Slovensku je už online

Tento fakt byl jednou z mnoha novinek, které prezentovali lidé z Google. Růst podílu online reklamy na celkovém objemu reklamy je nezvratný trend. Je to velmi slušné procento i v rámci Evropy (samozřejmě Britové, Skandinávci a Češi jsou daleko vpředu) a je to určitě i zásluha ročního působení Google na Slovensku.

Výdaje do online reklamy jsou jen částí balíku investic do webů a online marketingu. Takže i celkový online trh roste, což cítíme mnozí z webové branže.

Osobní setkání a komunikace i s konkurencí je podle mě jednou z cest jak zlepšit online na Slovensku. Proto se těším na každé další Engage (setkání) a nemusí to být jen Google.

Přečtěte si také

Konzultace zdarma

S čím byste potřebovali pomoci?

Vyberte všechny možnosti, které se vás týkají

Potřebujete ještě s něčím pomoci?

Vyberte si další oblast

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulář byl úspěšně odeslán.