Jak na linkbuilding v roce 2024

K dobrému SEO (optimalizaci pro vyhledávače) nepochybně patří i kvalitní linkbuilding a aktivity s ním spojené pro posílení organických pozic. Linkbuilding je vlastně soubor aktivit, pomocí kterých získáváme portfolio různých zpětných odkazů za účelem zvýšení "autority" stránek. V SEO světě je známo, že odkazy patří k jedním z hlavních hodnotících faktorů na Google.

Jak na linkbuilding v roce 2024

Jak na linkbuilding v roce 2024

K dobrému SEO (optimalizaci pro vyhledávače) nepochybně patří i kvalitní linkbuilding a aktivity s ním spojené pro posílení organických pozic. Linkbuilding je vlastně soubor aktivit, pomocí kterých získáváme portfolio různých zpětných odkazů za účelem zvýšení "autority" stránek. V SEO světě je známo, že odkazy patří k jedním z hlavních hodnotících faktorů na Google.

Jak na linkbuilding v roce 2024

Jaké zpětné odkazy jsou kvalitní?

Samozřejmě je třeba myslet i na to, že tyto zpětné odkazy nemohou být jen tak libovolné, a je třeba dbát i na určité faktory, které ovlivňují hodnocení takovýchto odkazů. Při posuzování toho, jaký zpětný odkaz je pro nás vlastně vhodný, musíme posoudit i kvalitu a obsah webu, umístění a anchor text odkazu.

Kvalita webu

Nechceme, aby na nás odkazovaly zdroje, které působí pro vyhledávače jako farmy na odkazy. Naopak, chceme samozřejmě dosáhnout toho, aby na nás odkazovaly co nejvíce autoritativní a kvalitní weby. Tím však netvrdíme, že do portfolia zpětných odkazů nepatří i "slabší" weby, ale portfolio složené pouze z odkazů takovýchto webů nepřidá na samotném výsledku. Samozřejmě i nově vzniklý web, který má dnes nízkou autoritu, může mít o pár let vyšší a tím může táhnout i váš web. Je vhodné však zachovat zdravý poměr silnějších a slabších webů a sledovat i různé trendy. Například kdysi stačilo, aby se weby zaregistrovaly do různých katalogů, z kterých mnohé byly pochybné. Dnes se již takové zpětné odkazy z katalogů nedoporučují, respektive měly by se využít možná 3-4 známé slovenské online katalogy.

Obsah webu

Samozřejmě Google a další vyhledávače hledí i na to, z jakých tematických zdrojů jsou na nás odkazy směrovány. Takové zpětné odkazy s podobným obsahem jako váš web, ať už mluvíme o webu jako celku, nebo konkrétním článku, mají pro nás vysokou cenu a vyhledávače to patřičně ohodnotí jako kvalitní odkaz. Takový odkaz navíc nemusí být vhodný jen pro lepší ohodnocení webu, ale i pro získání relevantních potenciálních zákazníků. Určitě je však vhodné toto provést v případě, že vlastníte eshop s výživovými doplňky spíše propojením s médiem, které se věnuje fitness oblasti, než s médiem zabývajícím se obchodováním s akciemi na burzách.

Anchor text

Pokud jste se s tímto výrazem ještě nesetkali, jedná se o klikatelnou část textu, která obsahuje odkaz na jinou stránku. Měl by tedy popisovat, co propojená stránka obsahuje, zpravidla i za pomoci klíčových slov. Není třeba se však při těchto slovech snažit o manipulaci, protože to Google může vyhodnotit špatně, a výsledkem této aktivity může být klidně i penalizace. Zpětné odkazy by měly proto být co nejvíce přirozené a neměly by se snažit odkazovat pouze přes ten samý anchor text.

Umístění zpětného odkazu

Pro umístění odkazu platí také určitá doporučení a jsou celkem logická. Odkaz je vhodné umístit co nejvíce na začátek obsahu (jde tedy především o články). Je tak z toho důvodu, že je větší pravděpodobnost všimnutí si tohoto odkazu čtenářem na začátku článku, než na jeho konci. Nedoporučuje se mít příliš mnoho odkazů v rámci jednoho obsahu. Je tak z toho důvodu, že odkazy mezi sebou soutěží o kliknutí, což oslabuje samotnou autoritu, která by mohla poškodit další stránky. Vyhnout by se také mělo umístněním v perexu či nadpisech, respektive podnadpisech.

Jaké linkbuilding taktiky použít?

Řekli jsme si, jak mají vypadat kvalitní zpětné odkazy. Ale kde je lze vlastně získat? Existují různé možnosti získávání zpětných odkazů, některé stojí "jen" čas a práci, za některé si však musíte připlatit i nemalé sumy samotným portálem nebo blogem.

Tvoření kvalitního obsahu

Nejpřirozenějším získaným odkazem je ten, který se šíří sám a takový získáte díky kvalitnímu obsahu na svém webu. Pište proto pravidelně články i na svém webu a snažte se oslovit svým obsahem, aby se o vás psalo a sdílelo ve virtuálním světě. Pokud nejste dostatečně kreativní, podívejte se, jaké články tvoří jiné vám podobné weby, a zkuste napsat ještě kvalitnější obsah než mají oni.

Nákup zpětných odkazů

Asi nejběžnější typ linkbuildingových aktivit. Zpětné odkazy dnes už jen tak zadarmo někde nezískáte. Existuje množství portálů a blogů, odkud si z existujících článků můžete koupit zpětné odkazy. Případně můžete web oslovit o publikování článku spolu s vašimi zpětnými odkazy, což však již vyjde dražší. Podle doporučení Googlu je však takovýto typ placeného zpětného odkazu potřeba označit tagem v HTML kódu hlavičky jako sponzorovaný.

Hostované blogy

Existují portály, respektive blogy, kde můžete zveřejnit článek s obsahem pro jejich web. A co tím získáte? Nejen, že si čtenáři přečtou váš článek a můžete tak oslovit i jejich publikum, ale získáte možnost zanechat zpětný odkaz na váš web. Určitě se více vyplatí takový odkaz zanechat přímo v obsahu článku než v podpisu. V většině případů však musí jít o originální článek, který se jinde nemůže nacházet.

Sociální sítě a fóra

Ačkoli tento způsob odkazování na váš web nemá takovou hodnotu z hlediska SEO, jako tomu je u předchozích aktivit, tak sdílení obsahu přes sociální sítě je dnes už takříkajíc povinností. Je to vynikající způsob, jak propagovat svůj web a získat tak nové návštěvníky. Netýká se to jen přímo pro váš byznys profil, ale můžete zkusit oslovit i jiné tematicky podobné profily, které by měly zájem propagovat váš web.

Blogové komentáře jsou na tom podobně. Je to určitě dobrý způsob, jak zviditelnit web, avšak uveřejňovat odkazy jen za jediným účelem a to získání co největšího množství odkazů se určitě nevyplatí.

Hledání poškozených odkazů

Pokud jste šikovný a na cizím webu najdete poškozený odkaz, tak můžete správce webu oslovit s adekvátní alternativou na odkaz z vašeho webu. Za poškozený odkaz považujeme takový, z kterého se není možné dostat na existující stránku a naopak zobrazí se jen nenalezená, tzv. 404 stránka. Toto je také cesta k získání levného odkazu, avšak je třeba vědět takové poškozené odkazy najít.

Sledování konkurence

Pokud vám dochází nápady, jak získat další relevantní zpětné odkazy, tak se zkuste podívat na portfolio vaší konkurence za pomoci různých online nástrojů pro linkbuilding. Právě u vaší konkurence můžete najít skvělou inspiraci pro vaše další aktivity a navíc využijete to, co už za vás udělali oni.

Závěr

Kvalitní zpětné odkazy mohou pomoci zlepšit pozici vaší webové stránky ve vyhledávání. Při získávání zpětných odkazů je však důležité dodržovat zásady kvality.

Jsou vám některé výrazy nejasné? Podívejte se na uičkovskou abecedu

Kontaktujte nás

Naša agentúra sa riadi pravidlami a princípmi Férového tendra.

Přečtěte si také

Konzultace zdarma

S čím byste potřebovali pomoci?

Vyberte všechny možnosti, které se vás týkají

Potřebujete ještě s něčím pomoci?

Vyberte si další oblast

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulář byl úspěšně odeslán.