Přinášíme 42 tipů z Website Story na úspěšný e-commerce projekt

Přinášíme 42 tipů z Website Story na úspěšný e-commerce projekt

Od letošního online pokračování úspěšné e-commerce konference Website Story uběhl už více než měsíc. Ještě jednou vám děkujeme za skvělou sledovanost a zpětnou vazbu, která nám potvrdila, že taková akce má smysl i v online prostoru. 

V ui42 však nechceme, aby cenné poznatky a zajímavosti upadly v zapomnění, a proto jsme si pro vás připravili 42 účinných a ověřených tipů na úspěšný e-commerce projekt. Věříme, že vás inspirují a pomohou se zorientovat nebo směřovat ve chvíli, kdy se váš online byznys ocitne na bodu mrazu.

  1. Udělejte si průzkum. Na začátku e-commerce podnikání je důležité vědět, co vlastně lidé chtějí a potřebují. 
  2. Vytvořte zajímavý produkt, kterým se odlišíte.
  3. Přemýšlejte nad tím, jaký brand byste chtěli vytvořit.
  4. Uskutečněte analýzu trhu a následně vytvořte podle ní strategii.
  5. Přidejte emoce. E-shop by neměl být jen o prodeji, ale i o zajímavém příběhu a přidané hodnotě.
  6. Zvažte flexibilitu e-commerce prostředí.
  7. Nebojte se pustit do vlastního e-shopu či jiného e-commerce projektu naplno a přenechte svůj full time job, který vás už nenaplňuje, někomu jinému. 
  8. Důvěřujte si a skočte do toho naplno. To je ten hlavní milník, kdy začne váš nápad a online byznys růst, protože se 8-10 hodin věnujete svému snu.
  9. Úkoly a náplň práce stanovte už v úvodu, aby levá ruka věděla, co dělá pravá. Přesné rozdělení odpovědnosti v rámci týmů zabezpečí plynulý průběh a i adaptaci při růstu firmy.
  10. Vytvořte “buňky”, které mezi sebou budou spolupracovat ve prospěch celého organismu.
  11. Vnímejte svůj e-shop jako podnikovou výkladní skříň.
  12. Myslete o krok vpřed a buďte připraveni. Sázet hned v úvodu na e-shop na míru, který je o něco větší finanční investicí, je správný krok. Pomůže vám při bezproblémovém růstu nebo  nečekaných překážkách a výzvách (např. velkokapacitní objednávky během pandemie, které bez řešení na míru jen těžko pokryjete).
  13. Naučte se odhadnout kapacity vašeho e-shopu na zvládnutelný level.
  14. Věnujte se nejen hlavním produktovým kategoriím, ale i vedlejším a rozvíjejte je na úroveň populárních.
  15. Sázejte na dobře připravený logistický systém.
  16. Aplikujte automatizaci, která dokáže zvětšit kapacitu, ale snížit náklady na personál.
  17. Udělejte vzorky svých produktů. Zákazníci neradi kupují něco, co neumí ochutnat, očichat, případně ucítit.
  18. Pokud chcete růst, začněte myslet ve velkém.
  19. Proč růst? Protože trh preferuje nové a velké. Pokud nejste velký, tak je dobré, že jste nový. Zůstat stát na bodu mrazu, jako stará a malá značka, je však prvním krokem přímo do pasti. 
  20. Neustále růst, vystoupit ze svého stínu a vyvíjet se je důkazem, že svým zákazníkům umíte nabídnout více, než konkurence. 
  21. Větší značky mají loajálnější zákazníky ve srovnání se značkami malými.
  22. Značky žijí z občasných zákazníků, kteří tvoří největší skupinu ve všech kategoriích. 
  23. Platí, že velké firmy mají větší podíl občasných zákazníků.
  24. Je velmi málo lidí, kteří mají silný emoční vztah ke značce. Z toho vyplývá, že i jejich podíl na obratu vykazuje ještě nižší čísla. 
  25. Neupadněte do zapomnění. Občasní zákazníci umí velmi rychle zapomenout, a proto je důležité, pravidelně se jim připomínat. 
  26. Připomínejte se promyšleně. Kombinace známého s novým přináší největší míru proklikovosti na reklamu. 
  27. Sázejte na brandovou reklamu, je lepší než akviziční.
  28. Nezapomínejte na zákazníky, kteří nemají ke značkám silný vztah. Mají však několik oblíbených, u kterých střídavě nakupují.
  29. Kdy firma roste? Tehdy, když získává nové zákazníky a má dobře nastavený business model.
  30. Cena produktu nemá zásadní vliv na získávání nových zákazníků. 
  31. Značka může dále růst díky lepší fyzické dostupnosti, kterou představuje e-shop, prodejna, lepší optimalizace pro vyhledávače, nové platební metody či způsoby doručení.
  32. Nezapomínejte na zákaznickou podporu. Není to už jen přidaná hodnota e-shopu, ale přímo nezbytnost. Měla by proto být velmi dobře nastavená a vyladěná.
  33. Rychlost doručení zboží je klíčová.
  34. Marketing není samostatná jednotka, ale spojka ve firmě, od výroby až po obchod. 
  35. Využívejte online marketing. Je totiž, na rozdíl od offline-u, měřitelný. Víte zjistit kolik zákazníků vám přinese vybraný kanál a jakou má pro vás hodnotu. Tu můžete následně optimalizovat. 
  36. Distribuce je důležitá. Nejlepší možností prezentace obsahu je kombinace více marketingových kanálů, protože není důležité ho jen tvořit, ale i šířit.
  37. Naučte se rychle reagovat na poptávku zákazníků. Naslouchat jim a přizpůsobovat se jejich potřebám. 
  38. Nevzdávejte se, pokud první rok nepřinese žádné výsledky.
  39. I zde platí, že trpělivost je důležitá. Skutečně ty růže přináší.
  40. Mějte oči stále na stopkách. Nové nápady přicházejí nečekaně.
  41. Vždy je kam růst.
  42. Sázejte na partnera, který vám všechny tyto body zajistí pod jednou střechou. V ui42 jsme připraveni vám pomoci k splnění vašich snů :)

Nestihli jste unikátní online e-commerce event Website story? Pokud si chcete některou z přednášek či dokonce celodenní program podívat ještě jednou, přinášíme vám celý záznam. 

Pokud si stále nevíte rady, kde začít nebo jste se ocitli na pověstném mrtvém bodě,  doporučujeme realizovat audit vašeho webu. Je to nejlepší odrazový můstek pro zlepšení vaší pozice v online prostředí a odstranění problémů, které vám brání v tom, abyste rostli. 

CHCI LEPŠÍ WEB

Přečtěte si také

Konzultace zdarma

S čím byste potřebovali pomoci?

Vyberte všechny možnosti, které se vás týkají

Potřebujete ještě s něčím pomoci?

Vyberte si další oblast

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulář byl úspěšně odeslán.