Poznejte trendy v Google Ads. Jak by měla vypadat struktura účtu, chcete-li dosáhnout v PPC lepších výsledků?

Poznejte trendy v Google Ads. Jak by měla vypadat struktura účtu, chcete-li dosáhnout v PPC lepších výsledků?

I když se může PPC reklama (Pay Per Click) na první pohled jevit jako konstantní proces, který stačí nastavit a více se o něj nezajímat, opak je pravdou. I v PPC to žije. Kromě základních nastavení Google Ads účtu je potřeba neustále sledovat nové trendy, aktualizace a také optimalizovat kampaně, které dosud fungovaly v souladu se zavedenými pravidly. 

Pokud je google reklama součástí vaší online marketingové propagace, podívejte se s námi na porovnání strategií pro optimální strukturu Google Ads účtu.

SKAG versus STAG: Vyberte si tu správnou strategii pro Google Ads

Hodnotný a relevantní content, který se snaží Google zprostředkovat co největšímu počtu uživatelů vyhledávače, je důvodem mnoha nedávných změn v ppc reklame. Pokud se k tomu přidá hlasové vyhledávání, které už klepe na dveře i v našich končinách, je zřejmé, že i ads mágové přehodnocují strukturu účtů svých klientů. 

Základem je zpětná vazba. Dobrou a zejména výkonnou ppc reklamu si můžete jednoduše ověřit pomocí návratnosti investic do reklamy (ROI). A ta dosáhne požadovaných procent zejména tehdy, pokud budou reklamy v Google Ads zobrazovány relevantnímu publiku v okamžiku, kdy ho mohou skutečně oslovit

Existuje však několik možností anebo spíše strategií k tomu, jak nastavit a dále optimalizovat strukturu reklamního účtu. 

Tradiční Single Keyword Ad Groups (SKAG) – jedna reklamní skupina pro jedno klíčové slovo

Strategie SKAGs, která stále patří k těm dominantnějším (zejména, pokud jste svůj Google Ads účet již delší dobu neoptimalizovali), je výsledkem vysoce granulární struktury účtů s desítkami kampaní a stovkami reklamních skupin. Právě tento variant dosahoval ještě nedávno nejlepších výsledků ve sledovaných metrikách. Vše má však své pro a proti:

Výhody SKAG:

  • výrazně vyšší CTR (míra prokliků), tj. poměr mezi počtem kliknutí na odkaz a počtem zobrazení reklamy
  • vyšší skóre kvality
  • nižší cena za interakci 
  • vyšší konverzní poměr

Nevýhody SKAG:

  • časová náročnost na správu takového množství kampaní, reklamních skupin a prostředků na ppc reklamu
  • problém při potřebě rychlého testování úprav v jednotlivých kampaních
  • riziko ztráty potenciálních impresí (kliků) v souvislosti s vylučujícími klíčovými slovy

Jak jsme již zmínili, trendem, který Google postupně zasazuje i do svých reklamních kampaní, je obsah a nakonec i to, že díky neustále propracovanějšímu algoritmu dokáže odhalit záměr vyhledávání

Znamená to, že vyhledávač ví, kdy si uživatel plánuje nové boty koupit a kdy si dělá jen tak malý informační průzkum o tom, jaké běžecké boty si vybrat. I z tohoto důvodu je neustále těžší dohlížet, kontrolovat a optimalizovat ads účet tak, aby přinášel co nejlepší výsledky. Řešením, které dokáže zohlednit tyto faktory, je změna strategie pro Google reklamu.

Single Themed Ad Groups (STAG) jako alternativa pro neustále se vyvíjející Google Ads

Spojením předmětu a záměru vyhledávání, ale také i příchodem responzivních reklam a nových reklamních formátů, si značně rozvětvená struktura ads účtu pro klienty s množstvím produktů/kampaní vyžadovala nový pohled. Tak trochu komplexnější pro celé odvětví, trh či minimálně kategorii produktů. 

Strategie STAG vsadila místo klíčového slova na téma

Důležitou roli hrály příbuzné varianty klíčových slov, které se zobrazují při významově podobném vyhledávání nebo vylepšená frázová shoda, kterou Google obohatil o takzvanou volnou shodu a sjednotil tak v jeden ukazatel. Podle některých zdrojů způsobil právě Google update týkající se příbuzných variant klíčových slov pokles konverzí až o 28%.

Výhody STAG:

  • vysoké skóre kvality
  • bidding na úrovni reklamní skupiny
  • jednodušší správa kampaní a celého účtu
  • CPA (platba za akci)/CPC je možné lépe definovat
  • dobře zpracovává příbuzné varianty klíčových slov

Nevýhody STAG:

  • nastavení reklamní skupiny zaměřené na téma je poměrně vyčerpávající
  • nepřímá závislost na smart bidding
  • možné komplikace při dynamickém vkládání klíčových slov
  • kopie reklam je těžší otestovat

I když by se mohlo zdát, že se klíčová slova – alfa a omega ppc reklam, dostávají do úzadí, i v tomto případě zdání klame. Vytvoření optimální struktury reklamního účtu podle strategie, která se zaměřuje na téma či celé odvětví, má, samozřejmě oporu v analýze klíčových slov. Rozdíl je v tom, že se přezíravě dívá o krok vpřed. To, jak Google Ads účet nakonec vypadá, vychází nejen z výsledků analýzy klíčových slov, ale i přípravy struktury účtu využitím See Think Do Care modelu v podmínkách daného e-commerce projektu. 

Rozuzlení: Kterou strategii zvolit, pokud chcete, aby byl váš Google Ads účet co nejlépe optimalizovaný?

PPC reklama působí na první pohled jako část online marketingu, která stojí na pevných a neměnných pravidlech. Minimálně však poslední změny a trendy, které Google zavádí i do svých formátů Ads, dokazují, že nic není neměnné. Právě tak, jako nestačí jednorázově nastavit svůj reklamní účet, neexistuje ani jednoznačná odpověď na otázku: “Která strategie pro Google Ads je lepší?”

Důvodem je, že každý e-commerce projekt má své specifika. Různou míru propracovanosti, rozličné cíle, jiné tržní postavení, východiskovou pozici, jinou míru kvality landing pages a vybrané segmenty, kterým produkty či služby poskytuje. S jistotou lze tvrdit jen jedno. Žádná strategie není automatickou zárukou úspěchu. Skrývá se za tím, jak jste pravděpodobně předpokládali, o něco více…

Pokud se však zvolí nevhodná strategie, výsledkem může být neefektivní a zejména nevyplatná reklamní kampaň. I přesto, že na jejím pozadí stojí profesionálně zpracovaná analýza klíčových slov, dostatek relevantních landing pages či nadupaný obsah. 

Máte pocit, že váš Google Ads účet už nějaký ten čas nikdo pořádně neprovetral? Nedosahují reklamy očekávané návratnosti nebo ukazatele jejich efektivity pomalu, ale jistě klesají? Obraťte se na nás. V ui42 vybereme strategii, případně jejich kombinace, které promění vaše ppc reklamy na účinný nástroj, jak dosáhnout více prokliků.

Potřebujete pomoci s Google Ads?

Kontaktujte nás na

Přečtěte si také

Konzultace zdarma

S čím byste potřebovali pomoci?

Vyberte všechny možnosti, které se vás týkají

Potřebujete ještě s něčím pomoci?

Vyberte si další oblast

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulář byl úspěšně odeslán.