Nedávno jste spustili online projekt nebo e-shop a nemůžete se dočkat nových návštěvníků? Aby vaše produkty nebo služby mohli nakoupit, musí vás nejdříve najít. Ptáte se kde? Přece na Googlu – místě, kde denně probíhá více než 3,5 bilionu vyhledávání.1
V následujícím článku o SEO jsme pro vás shrnuli doporučení, jak optimalizovat své webové stránky a dosáhnout tak lepších pozic ve vyhledávání. Přesvědčte se, že používáte ty správné klíčová slova, tvoříte kvalitní obsah, návštěvník se na vaší stránce neztratí a nezapomínáte ani na aktualizaci informací v lokálním duchu.
Co je optimalizace a proč byste principy SEO měli na svém webu zapracovat?
Podle portálu moz.sk googlí až 77% respondentů průzkumu více než 3x denně.2
A to je celkem dobrý důvod, proč se snažit propracovat na první stránky vyhledávače ve chvíli, kdy váš potenciální zákazník hledá zboží, které máte možná na skladě.
Pravdou je, že k tomu můžete využít i placenou reklamu. Je to jeden z nejrychlejších způsobů, jak se ve výsledcích vyhledávání objevit. Trend však mluví jasnou řečí. Až 70-80% uživatelů ignoruje výsledky vyhledávání označené jako reklama a upřednostní raději organické (neplacené) výsledky.3
Zdroj: moz.com
K tomu, aby se vaše webová stránka objevila ve výsledcích vyhledávání, pokud možno na co nejlepších pozicích, musíte svůj web optimalizovat.
Co je SEO?
SEO (search engine optimization) – optimalizace pro vyhledávače, je soubor doporučení, díky kterým vyhledávač zařadí váš web nebo e-shop na co nejatraktivnější příčky ve vyhledávání bez placené reklamy.
Laicky řečeno, optimalizací své stránky vylepšujete, zkvalitňujete obsah nebo odstraňujete technické problémy podle toho, aby váš web algoritmus Google ohodnotil co nejlépe. Dnes to však není jen o technických záležitostech a pravidlech, které vyhledávač stanovuje. Tím nejdůležitějším faktorem SEO je právě uživatel. Pokud zjistíte, co lidé vyhledávají a zjednodušíte jim najít danou informaci nebo produkt, jste na nejlepší cestě, jak ve vyhledávači zabodovat.
SEO trendy v roce 2021 nepřinášejí převratné novinky, v hlavní roli je váš zákazník
Jen nedávno platilo, že se online obsah tvořil pro lidi a pro vyhledávač (SEO). Dnes už tyto dvě roviny splývají a i v optimalizaci platí, že pokud je web přínosný pro uživatele, Google ho ve výsledcích vyhledávání posouvá na vyšší příčky.
UX vstupuje do hry jako součást optimalizace. Víte, zda je zkušenost uživatelů vašeho webu pozitivní?
Uživatelská zkušenost (user experience) – UX se tak stává součástí SEO jako samostatný faktor. Právě UX je důvodem, proč se návštěvník vrátí na web po pozitivní zákaznické zkušenosti zpět a stane se vaším věrným zákazníkem. Technicky, designově, ale nejvíce uživatelsky přívětivě vyladěné stránky jsou dnes základem, na kterém se vyplatí stavět.
Mezi nejpodstatnější UX parametry patří například mobilní rozhraní. Víte, jak se vaše stránky na mobilu zobrazují a jaká je rychlost jejich načítání? Toto a mnohé další detaily, jako například formuláře, by neměly v nejbližší době uniknout vaší pozornosti, pokud jste se rozhodli na optimalizaci zapracovat.
Klíčová slova mění svůj charakter. Google dospěl do fáze, kdy začíná vidět i za roh
Dnes už nepíšeme do vyhledávače obecné fráze, na které nám Google vrátí nejasné odpovědi. Lidé se googlit naučili a pochopili i to, že čím přesnější dotaz zadají, tím lepší výsledek jim vyhledávač nabídne.
Pokud máte web, týká se vás to dvojnásobně. Čím konkrétnější a relevantnější odpověď na dotaz nabídnete, tím bude vaše stránka ve výsledcích vyhledávání vyšší. Vyhledávač dnes vnímá klíčová slova v souvislosti se záměrem vyhledávání, nejen jako záchytné body, o které se může opřít.
Už brzy vstoupí do hry i nový způsob – hlasové vyhledávání. Pokud chcete být o krok vpřed konkurencí, je právě nejvyšší čas přizpůsobovat obsah vašeho webu nejen klíčovým frázím, ale dokonce komplexním otázkám, které v hlasovém vyhledávání zahrají hlavní roli.
Zapomeňte na krátké články s výpovědní hodnotou nula. Bez kvalitního a výživného obsahu díru do světa neuděláte
Obsahový marketing je dnes samostatným odvětvím, které se nevyplatí obcházet. Co by, kromě jedinečnosti, měl kvalitní content zahrnovat? Lidé na internetu nejčastěji řeší nějaký problém nebo se chtějí bavit. Umíte jim nabídnout jedno nebo druhé? V tom případě jste na nejlepší cestě. Otázkou je, jak na to.
Blog s články souvisejícími s tematikou webu jsou základem každé content marketingové strategie. Články by však neměly být hocijaké. I zde platí, že kvalita převažuje kvantitu a místo pěti krátkých článků, zkuste vyprodukovat dva nebo tři delší, kde si dáte záležet na ověřených a odborných informacích (zejména v odvětvích jako zdraví či finance). Věděli jste, například, že podle Neila Patela obsah delší než 3000 slov sdílejí lidé na sociálních sítích až trojnásobně častěji, než krátké články?
Prorazte tam, kde jste nejsilnější – přece doma. Pomůže vám v tom lokální SEO
Podle statistik téměř polovina hledání probíhá v lokální rovině. Je přece logické, že pizzu chcete objednat z pizzerie ve vašem městě, že taxi nebudete objednávat z opačné strany Česka nebo že pokud má e-shop místo osobního odběru blízko vás, nejpravděpodobněji nakoupíte tam.
O tom všem však musíte na svých stránkách informovat a přizpůsobit klíčové fráze například doplněním s přesnou lokalizací (příklad – pizza v Petržalce, taxi Bánovce nad Bebravou).
Kromě toho je potřeba využít přímo nástroje vyhledávače, jako jsou například Google Maps. Detailně vyplněná vizitka v Google Maps vám zaručí nové návštěvníky na stránce nebo nabídne důležité informace (otevírací hodiny, kontakt a pod.) přímo ve výsledcích vyhledávání. A to už přece za několik minut práce stojí, ne?
Stále však platí, že optimalizace pro vyhledávače není záležitostí, kterou lze vyřešit od stolu za pár hodin. Je to soubor více faktorů, které však v kombinaci s dalšími pákami online marketingu dokáží i bez placené reklamy vystřelit váš projekt směrem nahoru. Věříme, že vám shrnutí aktuálních trendů pomůže zorientovat se, jakým směrem své stránky optimalizovat, abyste se umístili na lepších pozicích ve vyhledávání.
Pokud se vám to však i přes to nedaří, rádi vám v tom