Uplynul jen krátký čas od poslední Website Story. Nepodařilo se vám zachytit třetí vydání úspěšného online eventu z dílny ui42 a Slovenské spořitelny naživo? V následujících řádcích vám přiblížíme to nejdůležitější, co na pódiu odznelo.
Zajímavé analýzy a prognózy, které budou hýbat e-commerce světem, inspirace, jak zazářit na zahraničních marketplace-ích, inovativní duální vzdělávání v e-commerce a skvělé tipy, jak dělat (i jak nedělat) influencer marketing z jednoho pódia jsou důvod, proč třetí vydání Website Story přitáhlo stovky diváků z řad e-shoperů i marketérů.
Když se k tomu jako třešnička na dortu přidají atraktivní informace z pozadí umělé inteligence, UX testování a SEO tipů od zahraničního hosta, pověsti úspěšné online konference nezůstala Website Story III. nic dlužna. Úspěšné příběhy webů, které prodávají, nabídly i tentokrát skutečně bohatou nabídku tipů a informací napříč širokým e-commerce spektrem.
Problémy a fauly. To je to, co posouvá projekt vpřed
Ačkoliv neplánovaně, několik speakerů zhodnotilo úspěchy svého projektu tak trochu z jiného úhlu. Místo toho, aby vyzdvihli pozitivní zkušenosti z fungování svého online byznysu, zaměřili se, naopak, na ty negativní. Protože právě ty podle jejich vlastních vyjádření posunuly projekt dál.
Nakonec, problémy se nevyhnuly ani samotnému eventu. I z toho důvodu se mohlo stát, že možnost sledovat Website Story III. live, byla pro někoho časově náročnější. Věříme však, že záznam z eventu (dostupný pro každého, stejně jako online přenos – ZDARMA) poskytne náplast na drobné komplikace. A, v duchu výše zmíněné myšlenky, posune i toto oblíbené online podujatí zase o krok vpřed.
A co konkrétně na Website Story III. odznelo?
Matej Horňák, SLSP: Je třeba se připravit na změny a umět na ně reagovat
Nejistota, inflace, zvyšující se náklady na mzdy a nepředvídatelné výroky světových lídrů, které ohýbají křivky ekonomických analýz. Tak nějak lze shrnout aktuální zhodnocení situace z úst analytika Slovenské spořitelny Mateje Horňáka. V předpovědích na nejbližší období byl však tentokrát opatrnější. Jelikož převládající nejistota, chybějící zboží a komponenty či konflikt na Ukrajině ovlivňují každou oblast našeho života, i v případě prognóz platí, že mlha se rozplyne, když se stabilizuje trh. I přesto však z Matejových úst zazněly dobré rady, jak toto období přečkat.
Slavomír Terezka, Modelsnavigator: Duální vzdělávání v e-commerce na Slovensku
Slavomír Terezka, specialista v oblasti vzdělávací politiky a strategický konzultant pro IKT sektor, otevřel na Website Story III. téma, která se dotýká budoucnosti e-commerce v našich zeměpisných šířkách. Je jí duální vzdělávání studentů středních škol. I díky e-shopu modelsnavigator.com dnes probíhá úspěšný pilotní projekt, ve kterém studenti SPŠE na Hálovej ulici 16 v Bratislavě nabírají dovednosti pro reálné působení v e-commerce sféře. O vzniklé win-win situaci a také úkolech, které Slavomír mentoří, nám přiblížil na konkrétních příkladech.
Programovat se naučí žáci ve škole. Avšak pochopit, co zákazník chce, mohou jen na základě reálných zkušeností.
Martin Pecko, NEBBIA: Expanze do zahraničí přes ZALANDO
CEO známé fitness fashion značky NEBBIA, Martin Pecko, vnášel trochu světla do expanze e-shopu na zahraniční trhy. Podělil se o cenné zkušenosti, které během 25 let fungování na trhu nasbírali a také faily spojené právě s influencer marketingem. To, jak zvládají dosud napravovat důsledky ne moc šťastných spoluprací a jak se jim podařilo až na druhý pokus prorazit v zahraničí, vyprávěl s vtipnou nadsázkou. Podle jeho slov jsou však tyto všechny zakopnutí součástí toho, kde právě jsou. NEBBIA se jako první slovenská značka prosadila v zahraničním marketplace ZALANDO. A recept na úspěch si Martin nechal jen pro sebe.
Susie Benson, GOOGLE (FITBIT): SEO při migraci webu
Headlinerka eventu – Susie Benson, Senior eCommerce Manager EMEA, Google @ Fitbit ve své prezentaci přiblížila, jak se značka Fitbit popasovala s migrací stránky z pohledu optimalizace. Východiskovým bodem bylo sloučení 14-ti webových stránek v rámci EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) pod novou, vylepšenou e-commerce platformu a také nový CMS. Důležitost propojení SEO a UX a také množství cenných rad s užitečným checklistem zakončila Susie tou nejdůležitější.
Za úspěšnou migrací z pohledu optimalizace se skrývá správný poměr rozdělení času při řešení problémů. Zatímco jejich řešení byste měli věnovat jen 5%, většina – zbylých 95%, stojí na důkladném odhalení problému.
Radoslav Bujna, Generali: UX testování nám zvýšilo konverze
56% nárůst konverzí a 32% nárůst získaných kontaktů (leadů). To jsou výsledky, které dosáhly online kalkulačky pojišťovny Generali po implementaci zjištění z UX testování. Radoslav Bujna ve svém vstupu přiblížil průběh testování během pandemie a také několik zádrhelů, které museli při tvorbě uživatelsky vyladěného produktu vyřešit. S hlavním ponaučením – používat jednoduché a srozumitelné formuláře, spolu s návodem jak na ně, vnukl Radoslav pověstného brouka do hlavy mnoha majitelům, provozovatelům webů a marketérům, kteří se pohybují v online prostředí.
Mária Bieliková, KInIT a Samuel Kimlička, InStyle.ai: Jak využít umělou inteligenci v e-commerce
Mária Bieliková, zakladatelka Kempelenova institutu inteligentních technologií, laicky vysvětlila, že pomocí umělé inteligence vlastně přenášíme inteligentní chování do počítače. To, jak dokáže e-shop pomocí doporučovacích nástrojů na bázi umělé inteligence zobrazit relevantní a customizovaný obsah i nepřihlášenému uživateli, přiblížil Samo Kimlička z InStyle.ai. Svými poznatky a zkušenostmi významně přispěl i Martin Krupa, moderátor Website Story III. Právě ui42 zařadilo do svého portfolia služeb svůj vlastní doporučovací nástroj, založený na procesech umělé inteligence. Kromě fashion odvětví, pro které je takovýto recommender nástrojem, jak zefektivnit procesy v e-shopu,