Website Story III. Jak dál v době nejisté?

Website Story III. Jak dál v době nejisté?

Uplynula jen krátká doba od poslední Website Story. Nepodařilo se vám zachytit třetí vydání úspěšného online eventu z dílny ui42 a Slovenské spořitelny naživo? V následujících řádcích vám přiblížíme to nejdůležitější, co na pódiu zaznělo

Zajímavé analýzy a prognózy, které budou hýbat e-commerce světem, inspirace, jak zazářit na zahraničních marketplacech, inovativní duální vzdělávání v e-commerce a skvělé tipy, jak dělat (i jak nedělat) influencer marketing z jednoho pódia jsou důvod, proč třetí vydání Website Story přitáhlo stovky diváků z řad e-shopařů i marketérů. 

Když se k tomu jako třešnička na dortu přidají atraktivní informace z pozadí umělé inteligence, UX testování a SEO tipů od zahraničního hosta, pověsti úspěšné online konference nezůstala Website Story III. nic dlužná. Úspěšné příběhy webů, které prodávají, nabídly i tentokrát skutečně bohatou nabídku tipů a informací napříč širokým e-commerce spektrem.

Problémy a faily. To je to, co posouvá projekt vpřed

Ačkoliv neplánovaně, více řečníků zhodnotilo úspěchy svého projektu z trochu jiného pohledu. Namísto toho, aby vypíchli pozitivní zkušenosti z fungování svého online byznysu, zaměřili se, naopak, na ty negativní. Protože právě ty podle jejich vlastních vyjádření posunuly projekt dál. 

Nakonec, problémy se nevyhnuly ani samotnému eventu. I z toho důvodu se mohlo stát, že možnost sledovat Website Story III. live, bylo pro někoho časově náročnější. Věříme však, že záznam z eventu (dostupný pro každého, také jako online přenos – ZDARMA) poskytne náplast na drobné komplikace. A, v duchu výše zmíněné myšlenky, posune i toto oblíbené online podujatie znovu o krok vpřed. 

A co konkrétně na Website Story III. zaznělo?

Matej Horňák, SLSP: Je třeba se připravit na změny a umět na ně reagovat 

Nejistota, inflace, zvyšující se náklady na mzdy a nevyzpytatelné výroky světových lídrů, které ohýbají křivky ekonomických analýz. Takto nějak lze shrnout aktuální zhodnocení situace z úst analytika Slovenské spořitelny Mateje Horňáka. V předpovědích na nejbližší období byl však tentokrát opatrnější. Jelikož převládající nejistota, chybějící zboží a komponenty či konflikt na Ukrajině ovlivňují každou oblast našeho života, i v případě prognóz platí, že mlha se rozplyne, když se stabilizuje trh. I přesto však z Matejových úst zazněly dobré rady, jak toto období přečkat. 

Slavomír Terezka, Modelsnavigator: Duální vzdělávání v e-commerce na Slovensku 

Slavomír Terezka, specialista v oblasti vzdělávací politiky a strategický konzultant pro IKT sektor, otevřel na Website Story III. téma, které se dotýká budoucnosti e-commerce v našich zeměpisných šířkách. Je jí duální vzdělávání studentů středních škol. I díky e-shopu modelsnavigator.com dnes probíhá úspěšný pilotní projekt, ve kterém studenti SPŠE na Hálově ulici 16 v Bratislavě nabírají dovednosti pro reálné působení v e-commerce sféře. O vzniklé win-win situaci a také úlohách, které Slavomír mentoruje, nám přiblížil na konkrétních příkladech.

Programovat se naučí žáci ve škole. Avšak pochopit, co zákazník chce, mohou jen na základě reálných zkušeností.

Martin Pecko, NEBBIA: Expanze do zahraničí přes ZALANDO

CEO známé fitness fashion značky NEBBIA, Martin Pecko, vnesl trochu světla do expanze e-shopu na zahraniční trhy. Podělil se o cenné zkušenosti, které během 25 let fungování na trhu nasbírali a také faily spojené právě s influencer marketingem. To, jak zvládají dosud napravovat důsledky ne příliš šťastných spoluprací a jak se jim podařilo až na druhý pokus prorazit v zahraničí, vyprávěl s vtipnou nadsázkou. Podle jeho slov jsou však tyto všechny zakopnutí součástí toho, kde právě jsou. NEBBIA se jako první slovenská značka prosadila v zahraničním marketplace ZALANDO. A recept na úspěch si Martin nenechal jen pro sebe.

Susie Benson, GOOGLE (FITBIT): SEO při migraci webu

Headlinerka eventu – Susie Benson, Senior eCommerce Manager EMEA, Google @ Fitbit ve své prezentaci přiblížila, jak se značka Fitbit popasovala s migrací stránky z pohledu optimalizace. Východiskovým bodem bylo sloučení 14 webových stránek v rámci EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) pod novou, vylepšenou e-commerce platformu a také nový CMS. Důležitost propojení SEO a UX a také množství cenných rad s užitečným checklistem zakončila Susie tou nejdůležitější. 

Za úspěšnou migrací z pohledu optimalizace se skrývá správný poměr rozdělení času při řešení problémů. Když jejich řešení byste měli věnovat jen 5%, gro – zbývajících 95%, stojí na důkladném odhalení problému.

Radoslav Bujna, Generali: UX testování nám zvýšilo konverze

56% nárůst nárůst konverzí a 32% nárůst získaných kontaktů (leadů). To jsou výsledky, které dosáhly online kalkulačky pojišťovny Generali po implementaci zjištění z UX testování. Radoslav Bujna ve svém vstupu přiblížil průběh testování během pandemie a také několik zádrhelů, které museli při tvorbě uživatelsky vyladěného produktu vyřešit. S hlavním ponaučením – používat jednoduché a srozumitelné formuláře, spolu s návodem jak na ně, vnukl Radoslav pověstného brouka do hlavy mnohým majitelům, provozovatelům webů a marketérům, kteří se pohybují v online prostředí.  

Mária Bieliková, KInIT a Samuel Kimlička, InStyle.ai: Jak využít umělou inteligenci v e-commerce

Mária Bieliková, zakladatelka Kempelenova institutu inteligentních technologií, laicky vysvětlila, že pomocí umělé inteligence vlastně přenášíme inteligentní chování do počítače. To, jak dokáže e-shop pomocí doporučovacích nástrojů na bázi umělé inteligence zobrazit relevantní a customizovaný obsah i nepřihlášenému uživateli, přiblížil Samo Kimlička z InStyle.ai. Svými poznatky a zkušenostmi v značné míře přispěl i Martin Krupa, moderátor Website Story III. Právě ui42 zařadilo do svého portfolia služeb svůj vlastní doporučovací nástroj, založený na procesech umělé inteligence. Kromě fashion odvětví, pro které je takovýto recommender nástrojem, jak zefektivnit procesy v e-shopu, zmínili oba řečníci hned několik zajímavých příkladů, jak umělou inteligenci v e-commerce využít. 

Umělá inteligence na běžném e-shopu už není něco nedosažitelného, ale pomalu spíše i potřebné.

Števo Eisele a Matej Očenáš, FutbalTour: Když spolupráce s influencerem funguje na plný plyn

Platforma FutbalTour spojuje cestování a sportovní zážitek v jedno. Ačkoliv pandemie razantně zasáhla do jejich fungování negativním způsobem (omezení cestování i sportovních akcí), dnes jsou tu stále. A jak říká Matej Očenáš, dokonce lepší a efektivnější. Návod na to, jak efektivně propagovat své produkty a služby ve spolupráci s influencerem, poskytl spolu s oblíbeným sportovním komentátorem Števem Eiselem. Štefan, jako influencer s více než 50.000 followery, dodal několik zajímavých tipů na to, jak vybudovat komunitu a vytvářet skutečně hodnotný obsah, který lidi přirozeně zajímá. Příjemným osvěžením byly informace ze zákulisí momentálně populární F1 a Štefanovy zážitky z okruhů.

Zanechal ve vás tento souhrn z oblíbeného eventu Website Story III. chuť vykročit o krok vpřed, i přes různé přešlapy nebo nejistou dobu? V tom případě splnil svůj cíl. A my budeme rádi, pokud se v případě, že potřebujete pomoci s některou ze zmíněných oblastí, obrátíte na nás. Rádi si s vámi dohodneme nezávaznou konzultaci vašeho projektu. 

Rádi si s vámi dohodneme nezávaznou konzultaci vašeho projektu. 

Stačí pokud nás kontaktujete na sales@ui42.com 

 

Více se o novinkách a tipech, které mapují aktuální situaci na slovenské e-commerce scéně můžete dočíst i na E-commerce Bridge.

Přečtěte si také

 

Děkujeme za odběr!
Čeká vás ještě jeden krok. Klikněte na potvrzovací odkaz, který máte v e-mailu.
Ups! Tento email už je registrován
Email už máme v databázi, zkontrolujte si schránku nebo použijte jiný mail
Ups! Tento email je nesprávný
Email nemá správný formát
Ups! Neznámá chyba
Prosím, zkuste to později