Jak vytvořit eshop?
Čo to znamená
Jak vytvořit e-shop od nuly: Přečtěte si kompletní krok za krokem návod.
Vytvoření e-shopu je dnes dostupnější než kdykoliv předtím, ale aby byl úspěšný, je nutné dodržet správný postup. Pokud chcete prodávat online, zde je kompletní návod, jak vytvořit e-shop krok za krokem.
Viac info
Tvorba eshopu krok za krokem
1. Vyberte si správný název domény pro eshop
- Název eshopu by měl být krátký, zapamatovatelný a relevantní k tomu, co prodáváte. Na druhou stranu se nevázat na název produktu nebo kategorie, může vás to v budoucnu omezovat.
- Plánujete i expanzi? Zkontrolujte si vybraný název i v zahraničí a ostatních jazycích.
- Doména (URL) by měla být jednoduchá a dostupná – její dostupnost si můžete ověřit přes služby jako GoDaddy, Websupport nebo Namecheap.
- Zaregistrujte si název eshopu i na sociálních sítích jako Facebook, Instagram a LinkedIn.
Pokud plánujete prodávat globálně, zvažte doménu .com. Pokud lokálně, vhodnější jsou domény .sk, .cz nebo .eu.
2. Zvolte CMS nebo platformu pro eshop
Máte dvě hlavní možnosti:
- SaaS ecommerce řešení (Eshop na Shopify, Eshop na Shoptet, WooCommerce) jsou jednoduchá na spuštění, ale omezená v přizpůsobení. Na výběr vhodné platformy ovlivňuje několik faktorů - počet produktů, počet domén/ zemí, které chcete spustit, jaké funkce chcete mít v eshopu, zda budete integrovat nějaký ERP systém.
- Na úvod doporučujeme určitě Saas řešení v modelu MVP - to vám pomůže za relativně krátký čas a malé počáteční investice spustit eshop a vyzkoušet zájem. S rostoucím byznysem však i Saas řešení na měsíčních poplatcích může dramaticky nabírat a proto později je vhodné přemýšlet nad tvorbou vlastního custom eshopu.
- Vlastní eshop na míru (např. CMS BUXUS, Magento, OpenCart, Prestashop) poskytuje nekonečnou flexibilitu.
Pokud začínáte, SaaS platforma je nejrychlejší cesta, ale při velkém růstu budete potřebovat řešení na míru.
3. Připravte kvalitní obsah a naplňte eshop produkty
- Připravte si kvalitní produktové fotografie, ideálně vlastní, ne z katalogů.
- Napište jasné a prodejní popisy, které vyzdvihnou výhody produktu.
- Nastavte ceny a varianty produktů, nezapomeňte na slevy a akce.
Použití metody AIDA (Attention, Interest, Desire, Action) při psaní produktových popisů může pomoci zvýšit konverze.
4. Nastavte platební a dodací metody
- Platby: Online platby (Stripe, PayPal, GoPay), dobírka, bankovní převod.
- Doprava: Kurýrní služby (DPD, GLS, Zásilkovna), osobní odběr, expresní doručení.
- Automatizace fakturace prostřednictvím účetního softwaru.
Čím více možností platby a dopravy nabídnete, tím vyšší bude konverze.
5. Právní náležitosti eshopu
- Obchodní podmínky a GDPR musí být transparentní a v souladu s legislativou.
- Ochrana osobních údajů zahrnuje SSL certifikát a bezpečné platby.
- Eshop musí splňovat nejnovější požadavky na přístupnost
- Fakturační údaje musí být jasně uvedeny na stránce.
Pro jistotu si nechte právní dokumenty zkontrolovat odborníkem.
6. Otestujte eshop před spuštěním
- Otestujte všechny funkce včetně objednávek, plateb a notifikací.
- Zkontrolujte rychlost a responzivitu webu na různých zařízeních.
- Požádejte známé o zpětnou vazbu na použitelnost eshopu.
Otestování nákupu na desktopech, mobilech a tabletech pomůže odhalit nedostatky.
7. První prodej a optimalizace
- Analyzujte první zákazníky – odkud přišli, jak se chovali na webu.
- Sbírejte recenze a zpětnou vazbu na zlepšení služeb.
- Sledujte metriky jako konverzní poměr, opuštěné košíky a hodnotu objednávky.
eshop je živý projekt, který je třeba neustále testovat a vylepšovat.
Jak založit eshop, který funguje
1. Průzkum trhu, byznys model a cílová skupina
- Co budete prodávat? Fyzické produkty, digitální produkty, služby?
- Kdo jsou vaši zákazníci? Definujte si cílovou skupinu na základě demografie, potřeb a chování. Využijte nástroje, které vám pomohou odhadnout poptávku po vašich produktech, zanalyzujte si konkurenci - portfolio produktů, ceny, dodání, další služby, komunikaci.
- Jaký bude váš prodejní model? Vlastní produkty, dropshipping, marketplace?
Důležité je analyzovat konkurenci a zjistit, jak se od ní odlišit.
2. Marketing a propagace eshopu
- SEO optimalizace s použitím správných klíčových slov a unikátních popisů.
- Placená reklama (PPC, Facebook Ads, Google Ads) je nejrychlejší způsob, jak přinést návštěvnost.
- E-mail marketing, sbírání kontaktů a pravidelné newslettery.
- Sociální sítě a aktivní komunikace se zákazníky.
Nejlepší marketingová strategie je kombinace PPC, SEO a kvalitního obsahu.
3. UX a design eshopu – udělejte ho intuitivním
- Jednoduchá navigace s jasně viditelnými hlavními kategoriemi.
- Mobilní optimalizace, protože více než 60 % zákazníků nakupuje přes mobil.
- Jednoduchý checkout proces, ideálně bez nutnosti registrace.
Čím méně kroků při nákupu, tím vyšší konverze.
Tvorba eshopu s odborníky
Vytvoření eshopu není extrémně náročné, ale vyžaduje strategický přístup. Pokud dodržíte tento postup, váš eshop bude mít pevné základy.
Pokud chcete vytvořit eshop, který bude skutečně vydělávat, kontaktujte nás - v ui42 vám pomůžeme od prvního kroku až po úspěšné spuštění.
Nejnovější blogové články
Kontaktujte nás
Nenechte si ujít novinky ze světa UX, programování, analytiky a marketingu.