Nejčastější chyby produktových stránek. Jsou i na vašem webu?

Nejčastější chyby produktových stránek. Jsou i na vašem webu?

Produktová stránka, známá také jako detail produktu, je s velkou pravděpodobností poslední stránka, kterou si zákazník prohlíží před tím, než se rozhodne produkt koupit a přidá ho do košíku. Právě z tohoto důvodu je potřeba, aby tu uživatel našel všechny informace, které hledá

Víte, v jaké formě jsou produktové stránky na vašem webu? Pokud už nechcete posílat návštěvníky vašeho webu nakupovat ke konkurenci, podrobte produktové stránky malému testu prostřednictvím našich UX tipů, které vyplývají z nejednoho testování

Vylepšete produktové stránky do detailu. 11 chyb, které vás stojí zákazníky

Majitelé e-shopů, marketéři nebo copywriteři, kteří připravují obsah produktové stránky, často zapomínají, že zákazníci neznají nabízené produkty a segment tak dobře, jako oni sami. Ať už se jedná o uživatele, který vůbec nezná prodávaný sortiment, nebo je to stálý zákazník, který by jen chtěl vyzkoušet něco nového, narazíme na ten samý problém: pokud zákazník nemá dostatek informací, a nemůže se jednoduše rozhodnout, odchází hledat informace někam jinam. Například rovnou do konkurenčního e-shopu, kde pravděpodobně nakonec i nakoupí. 

Které jsou tedy často opakující se problémy nebo chyby produktových stránek? 

1. Produktové fotografie ve špatné kvalitě odrážejí od koupi

Není nadarmo řečeno, že fotografie prodávají. Neprofesionálně nafocené obrázky vašich produktů mohou zákazníka přímo odradit od koupi. Špatné světlo, pozadí a kompozice mohou produktu více ublížit, než mu pomoci. Mějte na paměti, že ve většině případů jsou právě fotografie první a jedinou cestou, jak váš zákazník uvidí produkt, který se mu snažíte prodat. Dejte si proto na fotografiích záležet. 

2. Přidávejte relevantní množství produktových fotografií

To, kolik produktových fotografií potřebujete, záleží od vašeho segmentu. V případě, že prodáváte notoricky známé produkty, se kterými se vaši zákazníci setkávají na denní bázi, není potřeba nadměrné množství fotografií. Nezapomínejte však na specifika, které by zákazníky mohly zajímat (příklad: v případě alkoholu se může jednat o balení produktu). 

Naopak, pokud prodáváte designové kousky, které jsou pro mnohé zákazníky novinkou, neváhejte fotit kvalitní produktové fotografie z více úhlů či z detailu. Při oblečení, obuvi a doplňcích bývají pro zákazníky také důležité fotografie produktů na modelech/kách. 

V případě, pokud nejste výrobcem produktů, které prodáváte a váš dodavatel vám neposkytuje dostatečné množství fotografií, zvažte vlastní focení produktů. Fotografie produktů, které zákazníci nikde jinde nenajdou, jim mohou pomoci při rozhodování a vy tím získáte konkurenční výhodu.

NÁŠ TIP: 

Pro některé segmenty je optimální zvážit video prezentaci. Ať už se jedná o oblečení, kde zákazníkovi pomůže vidět, jak se produkt chová při pohybu, nebo například o kolo, kde se zákazník ve videu dozví více o technických parametrech a vybavení. 

3. Technické řešení galerie má být intuitivní

Navigace v galerii je velmi důležitá a měla by být intuitivní. Dobrá galerie musí umožňovat jednoduchý přechod mezi fotografiemi. Ať už šipkami na klávesnici, posouváním prstu na mobilu, nebo klikáním na šipky na fotografiích. Vždy navrhujte řešení tak, aby bylo uživateli jasné, jaká akce se od něj očekává. Umožněte mu prohlížení fotografie ve full screen módu, ale nezapomínejte, že se z tohoto módu potřebuje jednoduše dostat zpět na produkt (např. klávesou Escape). Vždy optimalizujte galerie i pro mobilní zobrazení.

4. Popis produktu nahrazuje prodavače v kamenné prodejně

Text v sekci popis produktu musí obsahovat nejen informace, které byste běžně hledali na obalu produktu, ale zároveň musí nahradit nákupního asistenta v kamenné prodejně, který odpoví na všechny zákaznické otázky. Popis by měl být napsán tak, aby uspokojil ať už nového zákazníka, který se v daném segmentu běžně nepohybuje, ale zároveň by měl mít dostatek informací i pro toho nejnáročnějšího zákazníka. Vyhněte se zbytečně dlouhým textům bez jakékoliv přidané hodnoty. Důležitý není jen obsah textu, ale také jeho skladba a členění, tonalita (způsob či výraz, jakým je psán) a použití těch správných výrazů z hlediska SEO.

5. Zvažte, které informace jsou na produktové stránce potřebné

Vždy poskytujte i strukturovaný přehled vlastností produktu. Udělejte si průzkum a zjistěte, co všechno vaše zákazníky o produktu zajímá. Často se v e-shopech setkáváme s parametry, které jsou pro zákazníka irelevantní, jako například kód, pod kterým je produkt vedený ve skladovém hospodářství Tyto informace vynechejte. 

Většinou platí, že čím je prodávaný produkt hodnotnější, tím více informací zákazník potřebuje, aby mohl učinit nákupní rozhodnutí. Vyhněte se nepřesným a neúplným informacím. Představte si, například, popis batohu, kde v parametrech objemu najdete: “malý <25l”.  Okamžitě si kladete otázku, zda má batoh 12l, nebo 25l. Tato informace vám v nákupním rozhodnutí vůbec nepomohla a pokud se vám batoh líbí, pravděpodobně odcházíte hledat tuto informaci někam jinam. 

6. Doplněte na produktovou stránku informace o době dodání/dopravě

Doba dodání je pro zákazníky klíčovou informací. Informujte návštěvníky stránky o tom, zda máte produkt na skladě a budete ho expedovat ihned po objednání, nebo ho musíte objednat od dodavatele, případně vyrobit a bude to trvat déle. Čím přesnější odhad odeslání a doručení můžete zákazníkovi poskytnout, tím lépe

7. Hodnocení produktu hrají velkou roli, nepodceňujte je

Hodnocení produktu od zákazníků, kteří už produkt nakoupili, a jejich doporučení ohledně daného produktu, mohou být velkou pomocí při rozhodování. Pozitivní komentáře od reálných zákazníků přidávají na důvěryhodnosti a slouží jako záruka kvality produktu. Hodnocení také mohou snížit počet vrácení, protože se potenciální zákazník dozví dodatečné informace, které by bez nich nevěděl. 

Například, zda číslování oblečení reálně odpovídá popisované velikosti. 

Naopak, negativní hodnocení jsou dobrým nástrojem pro majitele e-shopu a mohou být impulzem k vyřazení produktu z prodeje, případně slouží k získání vědomosti o potřebě zvýšení kvality některého z prodávaných výrobků. Fungující sekce hodnocení na produktové stránce si však vyžaduje úsilí nejen ze strany zákazníků, ale také ze strany e-shopu. Zákazníky je potřeba motivovat k zanechání hodnocení a nespoléhat se, že hodnocení napíšou z vlastního rozhodnutí. 

8. Výhody e-shopu a možnosti vrácení zboží

Vždy informujte uživatele o možnosti vrácení zboží. Pokud nabízíte extra dlouhou dobu na vrácení zboží, případně prodlouženou záruku, určitě to napište i na produktovou stránku. Právě tyto informace mohou přesvědčit uživatele k nákupu. 

Přečtěte si také

Konzultace zdarma

S čím byste potřebovali pomoci?

Vyberte všechny možnosti, které se vás týkají

Potřebujete ještě s něčím pomoci?

Vyberte si další oblast

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulář byl úspěšně odeslán.